گلس سامسونگ چی بخریم خوبه !؟
گلس سامسونگ چی بخریم خوبه !؟

گلس سامسونگ چی بخریم خوبه !؟

 

شاید باورتان نشود اما سایت آرنا که از بزرگ ترین منابع اطلاعاتی در زمینه گوشی های موبایل است، اطلاعاتی را منتشر کرده که طبق آن میزان بسیار زیادی از قیمت تلفن های همراه مربوط به صفحه نمایش آن می‌باشد. این سایت، بهترین راه حل برای جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش موبایل را، انتخاب بهترین مارک گلس برای گوشی دانسته است.

درصد بسیار بالایی از گوشی هایی که در دنیا استفاده می‌شود، دارای صفحه نمایش پر از خط و خش و یا حتی شکسته هستند. شکسته شدن ال سی دی گوشی مانند این است که موبایل شما ضربه مغزی شده و در حال جان دادن است.  

دلیل این میزان از تعداد بالای گوشی های با صفحه نمایش شکسته، زیاد بودن مبالغ برای تعویض صفحه نمایش است و حتی مهم‌تر از آن اطمینان نداشتن مردم به تعمیرگاه‌های گوشی موبایل است. اگر می‌خواهید مجبور به تعمیر گوشی خود نشوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله مشکل شارژر گوشی را نیز مطالعه کنید.

بیشتر افراد می‌خواهند بدون تعمیر ال سی دی از گوشی شان استفاده کنند. با این حال این امکان وجود دارد تا با استفاده از گلس صفحه نمایش و مراقبت بیشتر از گوشی، تا حد زیادی جلوی این اتفاق را گرفت. با افزایش قیمت گوشی، هزینه تعمیرات موبایل نیز بسیار افزایش یافته است و ریسک سپردن گوشی به تعمیرکار نیز بالا است. راحت و آسان‌ترین کاری که باید برای موبایل تان انجام دهید خرید بهترین مارک گلس برای گوشی تان است.

گوشی شما بدون گلس در خطر بزرگی است

 ما در این مقاله طریقه‌ی انتخاب یک گلس مناسب برای جلوگیری از آسیب به صفحه نمایش گوشی تان را شرح داده‌ایم. باید در انتخاب و خرید گلس گوشی دقت زیادی داشته باشید. اگر شما هم نمی‌دانید چه نوع گلس برای گوشی مناسب است، با دقت این راهنمای خرید گلس گوشی را بخوانید. به شما اطمینان می دهیم با مطالعه این مقاله خوبی متوجه می شوید بهترین مارک گلس گوشی شما کدام است. انتخاب درست لوازم جانبی گوشی موبایل کار ساده‌ای نیست، اما برای انتخاب درست باتری گوشی و تشخیص باتری گوشی اصل از تقلبی نیز مقاله‌ی جامعی منتشر کردیم تا کار شما راحت شود.

از شما می‌خواهیم بعد از مطالعه مقاله به ما بگویید تجربه استفاده از کدام نوع گلس ها را داشته‌اید و به نظر شما بهترین نوع گلس گوشی کدام است؟ نظرات ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

انواع گلس گوشی و بررسی ویژگی‌های آن‌ها (بهترین مارک محافظ صفحه گوشی)

برای خرید بهترین مارک گلس گوشی باید به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که به آن نیاز دارید دقت کنید تا محافظ صفحه نمایش گوشی تان بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد. مهم‌ترین و واجب‌ترین چیزهایی که مردم از بهترین گلس گوشی می‌خواهند، این است که نور خورشید را بازتاب نکند، اثر انگشت‌شان روی گلس نماند، براق یا خیلی مات نباشد.

با توجه به اهمیت خرید گلس گوشی، محافظ صفحه نمایش های متفاوتی تولید شد که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارا می‌باشند. گلس ها به سه دسته تقسیم می‌شوند.

1- گلس های PET (محافظ صفحه نمایش PET)

 گلس های PET  برای کسانی مناسب است که محافظت زیادی از گوشی‌شان انجام نمی‌دهند. گوشی را در جیب خود کنار سکه و کلیدهای تیز قرار می‌دهند که باعث می‌شود روی صفحه خط و خشی شود. یکی از مواد مهمی که در این نوع گلس ها استفاده می‌شود پلی استر است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که گلس های PET به طور زیادی در برابر ضربات از خود مقاومت نشان نمی‌دهند و برای تمام گوشی ها مناسب نیستند.
این نوع گلس‌ها در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم نیستند و احتمال آسیب دیدن صفحه نمایشگر وجود دارد. در حقیقت این نوع گلس‌ها از جنس همان پلاستیکی هستند که در ساخت بطری‌های آب معدنی استفاده می‌شود؛ البته این نوع گلس‌ ها ظاهر زیبایی دارند و علاوه‌بر آن از قیمت پایینی هم برخوردار هستند.

مشاهده‌ی گلس‌های PET

2- گلس گوشی TG (Tempered Glass یا گلس حرارتی)

بهترین مزیت گلس های حرارتی TG این است که ضد بازتاب نور هستند. شاید شما هم تجربه ناخوشایند انعکاس نور توسط گلس گوشی را داشته‌اید. گلس های حرارتی این موضوع را به خوبی درست کرده اند.  گلس شیشه ای جایگزین خوبی برای محافظ صفحه نمایش های PET و TPU هستند.

این نوع گلس‌ها جزو مقاوم‌ترین گلس‌ها هستند که h یا درجه سختی بالایی نیز دارند و در دو مدل دور چسب و فول چسب در بازار به فروش می‌رسند؛ همچنین شایان ذکر است که گلس حرارت دیده برای انواع گوشی‌های خمیده انتخاب بسیار ایده‌آلی به حساب می‌آید.

این نوع گلس در مواقعی که صفحه LCD ضربه می‌بیند از  شکسته شدن صفحه نمایش جلوگیری می‌کند. در ساخت گلس های حرارتی از لایه‌ چربی گریز استفاده شده که همین امر از به جا ماندن اثر انگشت روی صفحه گوشی جلوگیری می‌کند. گلس های شیشه ای از متریال بسیار با کیفیتی ساخته شده‌اند که همین موضوع باعث شده قیمت این نوع گلس بیشتر از رقبایش باشد.

به آن Anti Glare نیز می گویند. به همین دلیل به راحتی می‌توانید در معرض نور خورشید صفحه گوشی را مشاهده کنید. دو مدل دارد که نوع اول دور آن چسب دارد و در نوع دوم تمام گلس دارای چسب می باشد.

مشاهده‌ی گلس‌های تمپرد

3- گلس TPU (محافظ صفحه نمایش پلاستیکی)

گلس های TPU (پلاستیکی) مقاومت بیشتری نسبت به PET دارند اما مقاومت زیادی در برابر شکسته شدن ندارند. وظیفه گلس های پلاستیکی بیشتر محافظت از گوشی در برابر خط و خش، چربی یا نفوذ گرد و غبار است. 

در واقع این نوع محافظه صفحه نمایش انعطاف‌پذیر هستند؛ اما در نظر داشته باشید که روش نصب این نوع گلسی‌ها کمی سخت بوده و نیاز به دقت بیشتری دارد. به همین دلیل هم این نوع گلس‌ها طرفداران کمتری دارند.

میزان استقبال کاربران از این نوع گلس بسیار کم است؛ زیرا برای نصب این نوع گلس روی صفحه نمایشگر گوشی، باید با استفاده از یک اسپری مخصوص، حباب‌هایی که در زیر گلس تشکیل می‌شوند را از بین ببرید؛ علاوه‌بر آن این نوع گلس‌ها مقاومت بالایی در مقابل ضربه ندارند؛ به همین دلیل هم استفاده از آن برای گوشی‌های گران قیمت، به هیچ وجه منطقی نیست.

اگر بخواهیم خیلی واضح درباره تکسچر این نوع گلس توضیح دهیم، جنسی شبیه به قاب‌های ژله‌ای دارند این گلس‌ها به Self-Healing نیز معروف هستند. گلس‌های TPU در دو نوع چسب‌دار و بدون چسب در بازار به فروش می‌رسند که به علت انعطاف و خاصیت ژله‌ای مانندی که دارند، در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم هستند. این گلس ها نازک تر هستند و دو مدل چسب دارد و بدون چسب دارد. مدل چسب دار آن به راحتی بر روی صفحه گوشی نصب می شود.

مشاهده‌ی گلس‌های TPU

بهترین مارک گلس سامسونگ و آیفون کدام است؟

یافتن بهترین مارک گلس برای گوشی های آیفون، سامسونگ کار ساده‌ای است. بهترین برندهای ساخت گلس گوشی مدل‌های زیادی برای این نوع گوشی ها عرضه کرده‌اند.

نیلکین یکی از شرکت‌های ساخت گلس است که محافظ صفحه نمایش های بسیار جان‌سختی تولید می‌کند. نیلکین یکی از قوی‌ترین برند‌ها است. نه تنها در ساخت گلس گوشی، بلکه برای تمام محصولات جانبی موبایل تنوع و کیفیت بالایی در نظر گرفته است.

1-تمپرد نیلکین مدل CP Plus بهترین مارک گلس گوشی سامسونگ

همانطور که می‌دانید سامسونگ گوشی هایی با صفحه نمایش دارای انحنا تولید می‌کند همین موضوع باعث شده تا گلس روی گوشی دوام زیادی نداشته باشد. در  تولید گلس تمپرد نیلکین دقت و تیزبینی زیادی به کار رفته شده و می‌توان گفت گزینه مناسبی برای گوشی های سامسونگ با لبه خم و انحنا دار می‌باشد است.

این گلس از نوع تمام صفحه است و اگر گوشی شما لبه‌های خمیده داشته باشد این لبه‌ها را هم به طور کامل پوشش داده می‌شوند. هیچ تاثیری روی شفافیت و وضوح صفحه نمایش ندارد و عملا احساس نمی‌کنید روی گوشی‌تان گلس نصب کرده‌اید. با توجه به این موارد قیمت این گلس هم نسبت به سایر گلس‌ها بیشتر است. قابلیت شستشو هم دارند و اگر به هر دلیلی گلس کثیف شد نیازی نیست گلس جدید بخرید. می‌توانید همین گلس را بشویید و دوباره روی گوشی نصب کنید.

گلس نیلکین مدل CP Plus از 5 لایه تشکیل شده است. این گلس دارای قطر 0.1 میلی‌متری دارد و از  5 لایه تشکیل شده که شامل:

  1. پوشش Oleophobic یا چربی‌گریز برای اینکه اثر انگشت یا ذرات چربی روی صفحه نماند
  2. شیشه حرارت دیده یا همان Tempered Glass که در اکثر گلس‌ها استفاده می‌شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خراش دارد
  3. لایه ضد ضربه: برای جلوگیری از ضربات
  4. پوشش آنتی‌رفلکس که اجازه نمی‌دهد نور و اشعه‌های مزاحم از سطح گوشی به چشم شما بازتاب داده شوند. مخصوصا در روزهای آفتابی
  5. لایه سیلیکونی برای جلوگیری از ایجاد حباب و بالا بردن امنیت کلی گلس، همچنین شدت بازتاب نور را کاهش می‌دهد و از تابش اشعه‌ی فرابنفش یا UV هم جلوگیری می‌کند.
تمپرد نیلکین مدل CP Plus بهترین گلس گوشی
مشاهده‌ی گلس‌ CP Plus

2- تمپرد نیلکین مدل Amazing plus H مناسب برای گوشی های سامسونگ

این گلس برند نیلکین هم تا حد زیادی از نظر امنیت و کارایی خوب عمل می‌کند. از نوع 2.5D است. به صفحات نمایش گوشی‌هایی که در لبه‌ها دارای خمیدگی هستند اصطلاحا 2.5 بعدی گفته می‌شود.

دارای سختی 9H و از نوع شیشه حرارت دیده است.  ضخامت آن 0.2 میلی‌متر است که نسبت به گلس CP+ Max بیشتر است. در برابر خط و خراش مقاوم است. یک لایه‌ی چربی‌گریز دارد و اثر انگشت و ذرات چربی و لکه روی سطح صفحه باقی نمی‌ماند.

تاثیری روی وضوح صفحه نمایش ندارد. هر چند ضخامت بیشتری دارد. یک لایه‌ی پلاستیکی دارد که باعث می‌شود حین ضربه گلس تکه تکه نشود تا کمترین میزان آسیب به صفحه برسد. یک لایه‌ی سیلیکونی هم دارد تا از تابش نور فرابنفش جلوگیری کند.

تمپرد نیلکین مدل Amazing plus H بهترین برند گلس گوشی

3- گلس 3D یا همان محافظ صفحه سه بعدی

محافظ صفحه نمایش سه بعدی بهترین گزینه برای گلس های گوشی است. لبه گلس های سه بعدی انحنای مناسبی دارد و همین امر باعث می‌شود تا گلس به خوبی به صفحه نمایش گوشی های اپل اتصال پیدا کند و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد.

گلس های سه بعدی بسیار کیفیت بالایی دارند و باعث می‌شوند تا از کیفیت صفحه نمایش گوشی کاسته نشود. در ضمن این نوع گلس در نظرسنجی‌ها امتیاز بالایی را کسب کرده و شکایتی در برابر این گلس ها وجود ندارد.

 

4- گلس بوف Buff

گلس بوف سامسونگ هم یکی از پراستفاده‌ترین انواع محافظ صفحه است. از نوع 5D است. در طراحی اصطلاحا به گلس‌هایی که به طور کامل لبه‌های کناری و همچنین لبه‌های بالایی خمیده را پوشش می‌دهند 5 بعدی می‌گویند.

دارای سختی 9H است. یعنی مداد با سختی 9H نمی‌تواند روی آن خط بیندازد. از نوع براق است و با اینکه ضخامت بالایی (0.18 میلی‌متر) دارد تاثیری روی وضوح نمایشگر ندارد. 99 درصد وضوح دارد. از تکنولوژی نانو در ساخت این گلس‌ها استفاده شده است. لبه‌ها با ظرافت و دقت بسیار بالا تراش خورده‌اند و برای لبه‌های خمیده بسیار مناسبند.

مدل دور چسب آن به سادگی روی گوشی نصب می‌شود. قابلیت آنتی‌رفلکس دارد و اگر در روزهای آفتابی و یا زیر نور خورشید با گوشی کار کنید اذیت نخواهید شد.

 

گلس پرایوسی، بهترین نوع گلس گوشی برای تضمین حریم خصوصی شما

حفظ حریم شخصی در مکان‌های عمومی مانند اتوبوس یا تاکسی یکی از دغدغه‌های ما است. این که زمانی که در مترو هستید بتوانید با خیال راحت با گوشی موبایل خود کارهای تان را انجام دهید خیلی مهم است و اگر با نگاه‌های مردم به گوشی تان راحت نیستید پیشنهاد ما گلس پرایوسی است. گلس های پرایوسی بسیار محکم هستد و صفحه نمایش گوشی را می‌پوشاند. گلس پرایوسی یک تکنولوژی جدید است که حریم شخصی در مکان‌های عمومی را برای شما حفظ می‌کند.

گلس پرایوسی باعث می‌شود افرادی که در کنارتان هستند تنوانند صفحه گوشی شما را نگاه کنند. گلس پرایوسی زاویه دید را کم می‌کند و از زاویه های دیگر فقط صفحه سیاه مشاهده کنند.

 

برای ساعت هوشمند خود بهترین گلس ساعت هوشمند را بخرید

اگر اهمیت گلس ساعت هوشمند بیشتر از گلس گوشی نباشد، مطمئنا کمتر نیست. ما در طول روز استفاده زیادی از دست خود می‌کنیم و صفحه نمایش ساعت هوشمندمان در معرض خطرات زیادی است.

گلس ساعت هوشمند باعث خواهد شد تا صفحه نمایش شما همیشه همان پاکیزگی و طراوت اولیه خود را حفظ نماید. هرچند که در موارد رایجی همچون لکه‌ها و اثر انگشت‌های به جا مانده بر روی صفحه نمایش، به سادگی می‌توان به کمک یک دستمال مرطوب به پاکسازی صفحه پرداخت.

 اما در برخی موارد برخی از آلودگی‌ها به سادگی قابل پاکسازی نبوده و اثری از خود را برای همیشه بر روی صفحه گوشی شما باقی می‌گذارند. از طرفی پاک کردن صفحه نمایش به نوبه خود امری بسیار حساس است. چرا که ممکن است نامرغوبیت جنس دستمال مورد استفاده برای این عمل، باعث ایجاد خط و خش بر روی صفحه نمایش اسمارت واچ شده و خسارات جبران‌ناپذیرتری را به وجود آورد.

خرید گلس فیک برای ساعت هوشمند اصلا توصیه نمی‌شود و بدترین کاری است که می‌توانید برای ساعت هوشمند خود بکنید. تصور این که ضربه کوچکی صفحه نمایش ساعت هوشمندتان شکسته شود واقعا دردناک است. کمی هزینه بیشتر برای خرید بهترین گلس ساعت هوشمند باعث می‌شود صفحه نمایش ساعت شما از ضربات در امان باشد.

 

سوالات متداول درباره بهترین گلس گوشی

بهترین مارک گلس گوشی کدام است؟

برندهای مختلفی وجود دارد که هر یک برای مدل های متفاوت گوشی مناسب هستند اما در کل گلس نیلکین یکی از بهترین مارک های محافظ صفحه نمایش است که برای همه ی گوشی ها مناسب است. 

گلس‌ گوشی تمپرد، TPU، نانو سرامیکی، گلس‌های UV دار، پروایسی انواع مختلف گلس‌ها هستند. گلس‌ ها می‌توانند مات یا شفاف، تخت یا فول و منحنی باشند. گلسی بخرید که در برابر ضربه و خش مقاوم است. روی تاچ گوشی اثر منفی نگذارد. اثر لک و چربی روی آن باقی نمی‌ماند. فول و لبه‌های منحنی دارد.

گلس گوشی باید از چه ماده‌ای باشد؟

محافظ‌های پلاستیکی از دو ماده متفاوت ساخته می‌شوند، یکی پلی اتیلن ترفتالات (PET) و یکی هم پلی یورتن ترموپلاستیک (TPU). پلی اتیلن ترفتالات ارزان‌تر بوده و بیشتر می‌تواند از خود انعطاف نشان دهد و پلی یورتن ترموپلاستیک ضخیم‌تر می‌باشد و بیشتر می‌تواند از نمایشگر شما مراقبت کند.

اگر هم بهترین گلس برای مراقبت از نمایشگر خود را می‌خواهید باید شیشه حرارت دیده را انتخاب کنید که ضخامتی تقریبا هم اندازه (TPU) دارد اما از نظر مقاومت از هر دو نوع گفته شده در بالا بهتر می‌باشد.

چطور گلس فیک را از اورجینال شناسایی کنیم؟

بهترین راه حل، خرید از مراکز معتبر و برندهای شناخته شده است زیرا با توجه به افزایش نمونه های تقلبی، تشخیص آن ها کار سختی است. نصب گلس تقلبی باعث کاهش سرعت گوشی و سنسور اثر انگشت خواهد شد به همین دلیل تاکید می شود از نمونه های تقلبی استفاده نکنید.

چطور بهترین گلس گوشی را انتخاب کنیم؟

 با توجه به منحنی بودن صفحه نمایش برخی از گوشی ها، باید گلسی را انتخاب کنید که بدون هواگیری روی صفحه نمایش بنشیند. در این مقاله می توانید لیست انواع گلس مناسب گوشی های مختلف را مشاهده کنید.

معنای حرف D در گلس محافظ گوشی  چیست؟

حرف D در گلس ها از کلمه Dimension گرفته شده و به طور کلی نشان دهنده انحناهایی است که بر روی محافظ گلس وجود دارد. در حال حاضر طراحی ال سی در هر برند تلفن همراه متفاوت است. این حرف نشان می دهد که گلس محافظ چند انحنا دارد. گلس های 2D تمام صفحه بوده و انحنایی روی آن نقش نبسته است. گلس های 5D یک لبه در بالای قسمت ال سی دی دارد. گلس های 3D در لبه یک انحنای 45 درجه دارد تراشخوردگی های متعددی روی آن مطابق با مدل گوشی دیده می شود.

enemad-logo